CATWALK

Artymowicz Photography link

 Video podcasty CATWALK wśród topowych firm modowych:

w rankingu TOP 20 video podcastów według Apple iTunes w kategorii Arts: Fashion & Beauty

Animację modelki na „niekończącym się wybiegu” wykonał mój przyjaciel: Piotr Welk

Zaufali nam między innymi:

Fenomen CATWALK The Online Fashion Glossy

Początki CATWALK związane są z moim spotkaniem z Gabrielem Lisowskim – bratem właściciela FashionTV. W latach 2000 na Placu Teatralnym mieścił się klub FashionTV Polska. Rozmawialiśmy o zdjęciach modowych ale w pewnym momencie Gabriel wyżalił się, że od dawna poszukuje operatora kamery oraz montażysty, którzy mogliby realizować materiały do FashionTV. Ale takich specjalistów, którzy umieliby w interesujący sposób przedstawiać świat mody, jak to określił: z artystycznym zacięciem. Wspominał iż próbował wielu telewizyjnych operatorów i żaden nie spełniał jego oczekiwań. W tym okresie niespecjalnie jeszcze pociągała mnie realizacja filmów w ogólnie powszechnej rozdzielczości PAL 720×576 pixeli (zdecydowanie preferowałem solidną 12 megapixelową pełnoklatkową fotografię z użyciem Canon 5D), ale bez chwili namysłu odparłem, iż chętnie przygotuję testowy film z pokazu mody. Zgodziliśmy się i po raz pierwszy wypożyczyłem profesjonalną kamerę video, pojechałem realizować pierwsze wydarzenie modowe. Montaż filmu wykonałem na Apple Final Cut Pro. Gdy potem odtworzyłem film w gabinecie Gabriela – pamiętam iż zapanowała cisza, po czym uśmiechnął się i wyciągnął z biurka kontrakt na 20 filmów dla FashionTV. To spotkanie w siedzibie FTV przesądziło o powstaniu CATWALK.

Catwalk to pierwszy portal, który obsługiwał wszystkich najlepszych projektantów mody w naszym kraju, realizując materiały foto/video na wysokim poziomie. Obsługiwaliśmy na pokazach mody wszystkich najlepszych projektantów mody m.in:

Zien

Paprocki&Brzozowski

Baczyńska

Starost

Woliński

Minge

i innych

Stopniowo wśród klientów pojawiły się firmy produkujące kosmetyki, ubrania, wydawnictwa, firmy medialne, branża elektroniczna i samochodowa. Nasza ekipa trafiała na wszystkie liczące się pokazach mody. W drugiej połowie lat 2000 ekipę poszerzyłem do 4 osób: Radek Skłodowski (foto), oraz przy niektórych pokazach Edyta Kochanowska oraz Paulina Olesińska (reporterki CATWALK). W trakcie pokazów prowadziłem często akcje promocyjne CATWALK. Polegały one na rozdawaniu płyt DVD z naszymi produkcjami. Zjednywało nam to coraz więcej zwolenników. CATWALK było zaproszone do realizacji filmów i zdjęć na Paris Fashion Week. Mieliśmy również przyjemność realizować filmy z pokazów z super modelkami: Naomi Campbell, Heleną Christensen oraz Claudią Schiffer.

W dziedzinie realizacji prócz wyczucia piękna i solidnym podstawom warsztatowym, naszym wielkim atutem był unikalny sprzęt fotograficzny i filmowy: do dziś niezwykle rzadko spotykany – najjaśniejszy obiektyw na świecie firmy Canon 200mm o świetle f/1.8, dający nieprawdopodobną plastykę, szczegółowość i niezrównaną głębię ostrości. Naszą obecność na wybiegu nietrudno było zauważyć, po części dzięki rozmiarom obiektywu i reszcie bardzo nowoczesnego sprzętu realizacyjnego. Modelki nie musiały się zastanawiać w który obiektyw patrzeć – nasz wraz z osłoną miał prawie pół metra długości, wielką – jak porządnego teleskopu średnicę i tajemniczą zieloną poświatę. Poniżej na zdjęciach łatwo zauważyć skalę rozmiaru obiektywu a na zdjęciach unikalną jakość, którą gwarantował. W CATWALK nigdy nie brakowało środków na nowoczesny sprzęt, zawsze byliśmy daleko z przodu konkurencji.

Jako pierwsi w branży wraz z pojawieniem się kamer High Definition w 2004 roku pozyskaliśmy je dla CATWALK. Od razu wszystkie nasze materiały były realizowane i montowane tylko w wysokiej rozdzielczości mimo, iż montaż w HD był w postprodukcji daleko bardziej pracochłonny, a klienci w tamtych czasach byli zazwyczaj szczęśliwi z materiałów standardowej rozdzielczości. Po naszych materiałach fotograficznych i filmowych widać było, że znamy się na tej pracy i bardzo ją lubimy. Było to zauważane i doceniane nie tylko przez firmy zamawiające usługi ale też przez internautów. Dlatego też z przyjemnością odnotowalismy zakwalifikowanie CATWALK do 19-tki najlepszych video podcastów modowych na Świecie według serwisu iTunes. To było dla nas wyróżnienie, które potwierdziło, iż nasze produkcje są wysoko oceniane w skali globalnej.

Screenshot z programu iTunes „CATWALK The Online Fashion Glossy” w rankingu TOP 25 video podcastów Apple iTunes.

Apple’s iTunes TOP25 fashion podcasts list

Wybrane filmy i zdjęcia

Michał Starost 2017

Catwalk był uwielbiany nie tylko przez widzów ale również przez modelki w czasie pokazów. Można powiedzieć że realizując filmy czuliśmy się jak w dużej modowej rodzinie. Pokaz mody agencji New Age Models z 2006 roku ilustruje jak ciepło a czasem wręcz płomiennie przyjmowani byliśmy za sceną, w czasie i po pokazach. Dlatego też nie mieliśmy wątpiwości , że wzrok modelek skierowany był prosto w nasz największy obiektyw. Bezpośredni kontakt wzrokowy dawał znacznie silniejszy przekaz i zdecydowanie najlepsze materiały filmowe i zdjęciowe z pokazów.

New Age Model Face

Playboy Polish Edition 15 years anninv. feat. Dita von Teese

Lexus fashion show feat. Naomi Campbell

Monnari feat. Claudia Schiffer

Podejmijmy na chwilę temat: zawód modelka. W filmach Paulina i Sylwia o modelingu oraz Maxmara z chęcią podjęły ten temat dwie znane modelki wybiegowe: Sylwia Sucharska oraz Paulina Krupińska ale kciuk do góry o pracy CATWALK podnosi również Agnieszka Banach i oczywiście niezmiennie niezawodna Agnieszka Szastak. Posłuchajcie spostrzeżeń Sylwii i Pauliny, tego czego nie lubią w pracy modelki. Co je drażni, czy szpilki są wygodne, czy mogą długo spać? Czy są zestresowne i co robić gdy rajstopy zaraz przed pokazem podrą się?

Paulina i Sylwia o modelingu

Okładka CATWALK, sierpień 2010

Maxmara

Konieczność jednoczesnej realizacji filmowej oraz zdjęć powodowała, iż z ogromnym niedosytem oddawałem aparat fotograficzny w ręce fotografa. Moment przyciśnięcia migawki aparatu fotograficznego był mnie tak hirurgicznie kluczowy, że chciałem podejmować tę decyzję osobiście. Co więcej – trzeba było antycypować ruchy modelek i zawczasu wyczuć optymalny moment tak, by zdjęcie zostało wykonane w najlepszej fazie ruchu. To nie jest proste. Jeżeli robiłoby się zdjęcie czekając na „ten idealny moment” – zawsze byłoby za późno. Podejrzewam że nie bez powodu Michał Starost uważa, że „CATWALK zna ruch modelki na kilka sekund naprzód„. Marzyło mi się że to, co obecnie zaczyna być realne, by aparat fotograficzny wykonywał 30 czy 60 zdjęć na sekundę, by „za jednym razem” mieć pod kontrolą nieruchomy i ruchomy obraz. W tamtych czasach z kamer HD nie można było uzyskać wystarczającej jakości stop-klatek. Na tej stronie można zobaczyć bezkompromisowej jakości zdjęcia z najbardziej zaawansownaego i najlepszego obiektywu modowego. Taki obiektyw musiał być w rękach sprawnego obdarzonego sportowym refleksem fotografa. CATWALK jako jedyne w Polsce posiadało na wybiegach tej klasy sprzęt fotograficzny.

Zień 2008

Okładka CATWALK, listopad 2007

Zień 2007

Zień 2006

paprocki&brzozowski 2009 teaser

paprocki&brzozowski 2008 teaser

paprocki&brzozowski 2007 Her Majesty teaser

Okładka CATWALK, marzec 2008

paprocki&brzozowski 2006

Teresa Rosati 2006

Paris Fashion Week

Orsay

Różne

Kolekcja Rosati fot. Andrzej Artymowicz
Kolekcja Rosati fot. Andrzej Artymowicz
kolekcja paprocki&brzozowski fot. Andrzej Artymowicz
Kolekcja Rosati fot. Andrzej Artymowicz
kolekcja paprocki&brzozowski fot. Andrzej Artymowicz
Kolekcja Rosati fot. Andrzej Artymowicz
Kolekcja Rosati fot. Andrzej Artymowicz
fot. Andrzej Artymowicz
fot. Andrzej Artymowicz
fot. Andrzej Artymowicz
fot. Andrzej Artymowicz
fot. Andrzej Artymowicz

Ciąg dalszy zdjęć CATWALK na następnej stronie

Po pokazie mody ok. 2005r. z modelkami wybiegowymi Beatą (z lewej) i od zawsze wspierającą CATWALK Agnieszką (z prawej)

Dodaj komentarz