Body positivity - w jaki sposób branża beauty i świat mody wspierają walkę z kultem „idealnego” ciała?

Dodano: 18.05.2021
REKLAMA
Body positivity - w jaki sposób branża beauty i świat mody wspierają walkę z kultem „idealnego” ciała?

Billboardy na ulicach największych miast w Polsce, pierwsza modelka plus size na okładce polskiego Vogue’a, rekordowe liczby polubień przy niewyretuszowanym zdjęciu raperki Lizzo. Ruch body positivity opanowuje świat mody i branżę beauty. Jednym z najbardziej popularnych haseł najnowszych kampanii reklamowych, została samoakceptacja.

 

 

Zalando w obronie różnorodności


„To wszystko zostaje tu z nami na dobre", „Akceptacja. Z nami na dobre" i „Kobiecość po swojemu. Z nami na dobre", czyli hasła nowej kampanii Zalando.

 

Barbara Daliri, Senior Vice President Sales & Marketing w Zalando, przekonuje: Ta kampania to celebracja wartości, które leżą u podstaw marki Zalando, a szczególnie różnorodności i inkluzywności. Te wartości oraz historie prawdziwych osób wiele dla nas znaczą i pozwalają nam pielęgnować więź z naszymi klientami.Kampania została sfotografowana przez Dana Beleiu. Składa się z obrazów pokazujących relacje między ludźmi, pochodzącymi z różnych środowisk. Do projektu został załączony film, w którym występują przedstawiciele z całego świata, w tym ambasadorka ruchu body positivity- Yolisa Mqoco.

 

 

 

Marka Zalando w ramach kontynuacji kampanii „To wszystko zostaje tu z nami na dobre", zaangażowała do swojego projektu polskich aktywistów, prężnie działających w sieci. Artystka Justyna Grodecka stworzyła wyjątkowe portrety, na których znaleźli się: Kacper Potępski, Ogi Ugonoh, Ewelina Antonowicz, Kacper Kruz oraz Bartosz Kloch. Młodzi aktywiści są przedstawicielami wartości, takich jak: ciałopozytywność, inkluzywność oraz różnorodność, o których opowiadają na swoich social mediach. Portrety zostały wystawione w postaci murali na ulicach 3 miast w Polsce: Krakowie, Gdyni oraz Warszawie.

 

 

Jednym z bohaterów kampanii został Kacper Kruz, w sieci znany jako Mudormood. Wrzucanie krótkich, humorystycznych filmików przyniosło mu dużą popularność. Na ten moment na samej platformie Instagram obserwuje go ponad 100 tysięcy osób. Filmy Kacpra niosą ze sobą bardzo ważne przesłanie. Od zawsze zwracał uwagę na rolę samoakceptacji, jest przedstawicielem ruchu body positivity. Swoją działalność rozszerzył do kategorii beauty i codziennie udowadnia młodym osobom, że ani moda, ani makijaż nie są determinowane płcią lub rozmiarem.


Marka Zalando dała młodym ludziom możliwość przekazania niezwykle istotnych treści, na globalną skalę. Ich głosy i historie, które w przeszłości były bagatelizowane przez środowisko, krążą teraz po całej Polsce i świecie. Kampania marki Zalando prowokuje do myślenia i zrozumienia punktu widzenia osób wyznających różne, często inne od naszych, poglądy i wartości.

 

Vogue Polska z pierwszą modelką plus size na okładce


„Chcę widzieć na okładkach kobiety o większej sylwetce", czyli apel Palomy Elsesser do świata mody.

 

 

Z okazji 3. rocznicy pierwszego wydania „Vogue Polska" na okładce czasopisma wystąpiła Paloma Elsesser, modelka plus size. Paloma podbija świat mody i współpracuje z największymi domami mody, takimi jak Gucci oraz Versace. Hasłem przewodnim sesji była kreatywność w świecie mody. Okładkowe zdjęcie znalazło wśród odbiorców wielu zwolenników, jednak nie wszystkie komentarze były pozytywne. W opinii niektórych, zaproszenie na okładkę Palomy Elsesser jest „promocją cholesterolu i nadwyrężonego nadwagą kręgosłupa". Niektórzy nie zauważają w czarno-białym zdjęciu kreatywności, która miała być hasłem przewodnim jubileuszowego wydania Vogue'a, co stało się kolejnym powodem do krytyki. Okładkowe zdjęcie na profilu modelki nie umknęło uwadze samej Gigi Hadid, która oprócz polubienia fotografii, zostawiła pod zdjęciem komentarz: „kocham". Jest to pierwsza w historii polskiego Vogue'a okładka, na której pojawiła się modelka w większym rozmiarze.


Raperka Lizzo apeluje o samoakceptację


Artystka w ramach współpracy z marką kosmetyczną Dove, umieściła na platformie Instagram niewyretuszowane zdjęcie, ukazujące jej prawdziwą sylwetkę. "W zwyczajnych okolicznościach poprawiłabym brzuch i wygładziłabym skórę, ale chciałam wam pokazać, jak wyglądam na co dzień, naturalnie" - napisała.

 

 

Lizzo została ambasadorką marki Dove. Wspólnie pracują nad kampanią, mającą na celu odwrócenie negatywnych skutków social mediów. Lizzo apeluje do swoich odbiorców, aby pokazywali naturalne ciało bez użycia filtrów i retuszu. Marka Dove od wielu lat zwraca uwagę na różnorodność kobiecego ciała. Zdjęcie artystki wywołało spore poruszenie. Średnia liczba polubień przy zdjęciach raperki wynosi 300 tysięcy, to zdjęcie wygenerowało prawie 7 razy większe statystki. Zostało polubione przez ponad 2 miliony użytkowników i komentowane przez wielu projektantów mody, np. Marca Jacobsa.


Miłość do własnego ciała


Ruch body positivity na dobre zagościł w świecie mody. Akceptowanie swojego ciała jest niezwykle ważne, niezależnie od naszej profesji. Obróbka zdjęć i pokazywanie sylwetki nieodbiegającej od szczupłego kanonu, powoli odchodzi w zapomnienie. Trudno pokochać swoje ciało, za którym często stoi niepewność i poczucie wstydu. Nowe kampanie modowe i okładki czasopism pokazują, że z kilogramami na plus, możesz wyjść na plus i poczuć się pięknie.

 

Zdjęcie główne: 123RF/Picsel

Julia Mistarz/Redakcja Maxmodels.pl

 

Wybierz z nami Miss Euro Maxmodels >>>

 

 


 

 

Komentarze (0)
Twój komentarz może być pierwszy
Więcej z: Newsy
Zdjęcia MaxModels
Edytuj wa-photo 6.0 2 wa-photo Fotograf
Edytuj xPolmix 6.0 0 xPolmix Modelka
Edytuj Karola_Ka 6.0 2 Karola_Ka Modelka
Edytuj kamissia 6.0 2 kamissia Modelka
Edytuj janlens 6.0 0 janlens Fotograf
Edytuj Arcdaria 6.0 0 Arcdaria Modelka
Edytuj Andziak 6.0 2 Andziak Modelka
Edytuj Thestar96 6.0 0 Thestar96 Modelka
Edytuj Arcdaria 6.0 0 Arcdaria Modelka
Edytuj nataliyahh 6.0 2 nataliyahh Modelka
Zobacz więcej zdjęć