Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi: TAK. Powszechny dostęp do internetu sprawił, że jest to pierwsze miejsce, w którym szuka Cię potencjalny klient. Osoba zainteresowana jakimś rodzajem usług sprawdza, czy masz swoją stronę www lub sklep online oraz social media. To zastępuje często rozmowę telefoniczną, więc jeżeli użytkownik nie znajdzie interesujących go informacji na stronie, to przejdzie do konkurencji. Musisz więc pojawiać się w wynikach wyszukiwania, aby potencjalni klienci do Ciebie trafiali.
Jednak samo pojawienie się Twojej firmy w internecie nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów, musisz zainteresować ich od pierwszej chwili, więc strona internetowa, która jest Twoją wizytówką w sieci, musi być estetyczna, przejrzysta i prosta w obsłudze. Ponadto musi być czytelna, a przedstawione na niej treści powinny nie tylko odpowiadać na najważniejsze pytania internautów, ale także robić to w atrakcyjny sposób. A to już zadanie content marketingu.
Musisz jednak pamiętać, że większość internautów jest zainteresowaną tylko stronami z pierwszej dziesiątki rankingu wyszukiwarki Google. Jeżeli Twoja strona lub sklep znajdują się na jednej z kolejnych stron, to znacznie zmniejszasz liczbę wizyt. Dlatego potrzebujesz zadbać o SEO, czyli m.in. ubrać swoją stronę internetową w treści bogate w słowa kluczowe, zbudować sieć linków prowadzących do Twojej domeny, a także pozyskiwać odbiorców z innych źródeł (social media, reklamy Google itd.).
Jak możesz zauważyć, marketing internetowy jest konieczny nie tylko dla rozwoju firmy, ale wręcz dla jej przetrwania. I nie ma tutaj większego znaczenia, czy prowadzisz biznes online, czy stacjonarny, bo obecnie MUSISZ zaistnieć w internecie. Jednak nie wszystkie rodzaje marketingu internetowego będą się dobrze sprawdzać w danym przypadku, ponieważ wpływa na to zbyt wiele czynników. Zamiast więc błądzić po omacku i próbować różnych sposobów, które mogą, ale nie muszą zadziałać, to zleć prowadzenie działań marketingowych profesjonalistom.
Social media czy reklama w Google? Jaki marketing internetowy będzie najlepszy dla Ciebie?
Marketing internetowy ma wiele odsłon i rodzajów i warto korzystać z każdej opcji. To prawda, ale warto w tym miejscu zaznaczyć, że czasami lepiej sprawdza się metoda małych kroków. Zamiast chwytać się na raz wszystkich sposobów, to dużo lepszym pomysłem jest wybranie kilku rozwiązań, wdrażanie ich i obserwowanie wyników. Dzięki temu szybciej zareagujesz na zmiany i doprowadzisz do perfekcji dane działanie – a to w marketingu internetowym jest kluczowe.
Jednak, skąd masz wiedzieć, które usługi e-marketingu będą dla Ciebie najlepsze? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każda firma jest trochę inna. Mogę Ci jednak pomóc w doborze najlepszych działań marketingowych, które w przypadku Twojej firmy będą mieć największe szanse powodzenia.
Powinieneś postawić na social media marketing, a może e-mail marketing i budowanie bazy klientów? Najpierw zadbać o sprawne działanie strony internetowej/sklepu online czy poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania? Zainwestować w płatne kampanie reklamowe, influencer marketing czy skupić się na długofalowej strategii marketingowej i budowaniu społeczności? A może nie znasz jeszcze dobrze swojej grupy odbiorców, słów kluczowych, które powinny przewijać się w Twoim content marketingu i pełnych możliwości e-marketingu? Żaden problem – skontaktuj się ze mną, a wspólnie określimy kierunek dalszych działań.
Napisz lub zadzwoń do mnie, a przygotuję dla Ciebie najlepszą ofertę. W końcu marketing internetowy zacznie działać na Twoją korzyść, a to jest w tym wszystkim najważniejsze.