Victoria's Secret na drodze do rewolucji. Duże zmiany w bieliźnianym imperium

REKLAMA
Victoria's Secret na drodze do rewolucji. Duże zmiany w bieliźnianym imperium

Firmę Victoria’s Secret kojarzy niemal każdy. Bieliźniana marka jest znana przede wszystkim z organizowanych co roku pokazów najnowszych kolekcji, podczas których bieliznę prezentują najpiękniejsze i najbardziej znane supermodelki z całego świata – tzw. Aniołki Victoria’s Secret.

 

 

Anielskie skrzydła symbolem marki


Wszystko zaczęło się w roku 1982 roku, kiedy założyciel marki, Roy Raymond, sprzedał firmę Lesliemu Waxnerowi, który to zmienił ówczesną politykę marki i za cel swoich działań przyjął wzrost świadomości marki na całym globie oraz zwiększenie zainteresowania kobiet bielizną Victoria's Secret. To właśnie Leslie Waxner w 1995 roku po raz pierwszy wpadł na pomysł zorganizowania Victoria's Secret Show - pokazu, który został później okrzyknięty „bieliźniarskim wydarzeniem stulecia". Od tego czasu pokaz ekskluzywnej bielizny, prezentowanej przez najpiękniejsze modelki, jest wydarzeniem na skalę światową, który śledzą miliony widzów na całym świecie.

 

Tego możesz nie wiedzieć o bieliźnianym imperium. Sprawdź >>>


Już w trzy lata po pierwszym pokazie marki, w 1998 roku podczas pokazu najnowszej kolekcji bielizny, jedna z supermodelek pojawiła się na wybiegu z przyczepionymi do ciała skrzydłami. Z czasem te właśnie skrzydła stały się symbolem marki, który był rozpoznawalny i kojarzony z marką na cały świecie. Od 1998 roku wśród topmodelek, które miały możliwość założenia anielskich skrzydeł znalazły się takie topmodelki jak: Karen Mulder, Alessandra Ambrossio, Miranda Kerr czy Adriana Lima.

 

Na drodze do rewolucji


W dobie zmieniających się kanonów piękna, kiedy to również w świecie mody stawia się na różnorodność i naturalność, bieliźniana marka zaczęła notować spadki. Oliwy do ognia dolała wypowiedź szefa marketingu marki, który w ostrych słowach wypowiedział się o możliwości angażu modelek plus size lub transseksualnych do Victoria's Secret Show:

 

„Czy nie powinniście mieć transseksualistów w pokazie? Nie. Uważam, że nie powinniśmy. Cóż, a dlaczego? Bo ten pokaz to fantazja. To trwające 42 minuty widowisko rozrywkowe. Tym właśnie jest (...) Próbowaliśmy zrobić specjalny program telewizyjny dla osób plus-size [w 2000 roku]. Nikogo to nie interesowało i dalej nie interesuje."

 

Po wypowiedzi Razeka, firma musiała poradzić sobie z dużym kryzysem wizerunkowym. Wielu fanów marki wprost nawoływało do bojkotu Victoria's Secrt. Czy to stało się przyczynkiem do rewolucji polityki firmy?

 

Fot: 123 RF/PICSEL

 

Victoria's Secret rezygnuje z aniołków


W branży modowej coraz silniej widoczne są wpływy ruchu bodypositivity. Zmieniają się trendy i podejście marek. W kampaniach pojawiają się wizerunki modelek o różnych figurach i typach urody, a oferty sklepów oferują produkty dla osób w każdym rozmiarze. Wobec tego Victoria's Secret także zdecydowała się na zmiany. Bieliźniany gigant dotąd promował jeden, ściśle określony, typ kobiecości. Marka przez lata angażowała do pokazów i kampanii seksowne modelki o idealnej figurze, które nazywane były „aniołkami" - teraz postanowiła z nich zrezygnować.

 

 

 


Victoria's Secret ogłosiła, że uruchamia „The VS Collective" - program, który ma kształtować przyszłość marki. Zmiany, które zostaną wprowadzone mają służyć zbudowaniu większej więzi z kobietami. Zamiast „aniołków" twarzami VS będą wyjątkowe kobiety, które nie są znane ze swojego wyglądu, a z osiągnięć. Do współpracy zostały zaproszone m.in. Priyanka Chopra, Adut Akech, Paloma Elsesser, Valentina Sampaio. W ramach grupy The VS Collective będą tworzone nowe programy partnerskie, inspirujące treści - a przede wszystkim oferowane będzie wsparcie klientek w ważnych dla nich sprawach. Marka zobowiązała się także do przekazywania 5 milionów dolarów rocznie na wsparcie walki z nierównościami rasowymi i płciowymi oraz pomoc kobietom chorującym na raka.


„Gdy świat się zmienia, my też musimy zareagować. Musimy przestać myśleć, czego pragną mężczyźni, a zacząć myśleć o tym, czego chcą kobiety" - powiedział dyrektor Victoria's Secret marki Martin Waters w rozmowie z „The New York Times". Jesteśmy ciekawi, czy to dopiero początek zmian u bieliźnianego giganta.

 

 

Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: 123 RF/PICSEL

 

Wybierz najpiękniejszą kibickę tegorocznych Mistrzostw Euro w piłce nożnej  >>>

 

Komentarze (0)
Twój komentarz może być pierwszy
Więcej z: Newsy
Zdjęcia MaxModels
Edytuj LenaBlachowicz Wonderful model Kasia. Photo session "Blue" in Lodz. 6.0 3 LenaBlachowicz Fotograf
Edytuj kmfotografia 6.0 0 kmfotografia Fotograf
Edytuj lag 6.0 0 lag Fotograf
Edytuj PetrH 6.0 1 PetrH Fotograf
Edytuj PetrH 6.0 4 PetrH Fotograf
Edytuj klaudia_stepka Ostatni powiew lata... 6.0 1 klaudia_stepka Modelka
Edytuj filipppo Kampania dla Belutti, Kreta czerwiec 2021 6.0 1 filipppo Model
Zobacz więcej zdjęć