Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
32 wyświetlenia
Odpowiedzsie mówi - odpowiedź dana, temat zamknięty a własciwie pozmywany
image>adjustments>hue/saturationtak w skrócie:)
"zastanawiam się nad jakimś filtrem barwnym, ale czy da on mi ten sam
efekt co obróbka w programie graficznym? Ja używam Capture Nx2"myślę, że często dużo lepszy i bez dodatkowego siedzenia przy kompie
Dla mnie to jest o tyle trudne że trzeba być pewnym takiego a nie innego wyboru(wiedzieć dokładnie co ma się osiągnąć i wiedzieć jak:)) lub 2/3maxKomputer natomiast poprawiać pozwala trochę. i nie muszę non stop czegoś kupować..
dobre swiatlo plus obrobka graficzna, glownie za pomoca krzywych
o zapomniałem o krzywych, a to takie dobre narzędzie:D
Ciekawe efekty?Tak przy okazji, człowiek uczy się i poznaje nowe techniki do końca życia, tak, więc niech nikt nie mówi, że mając „duże” doświadczenie wie się wszystko. Jest wręcz odwrotnie, bo im więcej wiem tym jestem głupszy. Teatralne filtry żelowe np. czerwony i niebieski założone obok siebie na lampę oświetlającą tło w plenerze.Lub filtr Gold-N-Blue-to oczywiście na obiektyw.Dobrze jest również posiadać monitor, dzięki któremu będziemy mogli te efekty zobaczyć. Czyli co najmniej Eizo SX.
Cd.Programy graficzne.Co prawda na Eizo ce zobaczymy więcej, lecz 99,99% odbiorców używa słabych matryc, chyba, że oglądają zdjęcia na tv plazmowym. Jest sposób na to, aby szczegóły przejść tonalnych zobaczyć również na tych słabszych matrycach. Otóż wystarczy delikatnie obniżyć poziom luminacji barwy, która nas interesuje. Robimy to tylko w odrawiarce np. C1,Lr lub analogicznie w Cr. Krzywe w Ps? To jakieś nieporozumienie. W badziewnych książkach i internetowych poradnikach można zobaczyć jak to za pomocą krzywych edytować obraz. OK., Ale nie fotografie, te edytujemy tylko na poziomie C1,Lr czy Cr. Jeśli już jesteśmy w Ps to konwertujemy na obiekt inteligentny, klikamy dwa razy na warstwę i jesteśmy ponownie w Cr. Nieco bardziej zaawansowaną metodą jest praca w przestrzeni roboczej Lab. Powstała ona z myślą o pracy z kolorem w oparciu o sposób postrzegania barwy przez istoty ludzkie. Dzięki temu efekty edycji w Lab są nieosiągalne w inny sposób.
rotfl
photomusic - mocne zioła bierzesz :)