Influencerki modowe. Opłacalny zawód XXI wieku?

Świat mody w zasięgu ręki! Załóż swój profesjonalny profil, dodaj zdjęcia i daj się znaleźć! Dołącz teraz
REKLAMA
Influencerki modowe. Opłacalny zawód XXI wieku?

Zapewne każda z nas, słysząc słowo „influencerka modowa” wyobraża sobie znaną osobę mającą tysiące, a nawet miliony obserwatorów i subskrypcji w mediach społecznościowych. Anna Lewandowska, Macademian Girl, Jessica Mercedes to jedne z nielicznych kobiet w Polsce, które mogą pochwalić się mianem „influencerki”.

 

 

Kim właściwie jest influencerka modowa?


Influencerki to osoby, które swoją karierę zaczynały w internecie. Mają one silny wpływ na swoich odbiorców, bo ich zawód w dużej mierze opiera się na udostępnianiu postów, które promują daną markę. Przeglądasz Instagrama i natykasz się na post, w którym szampon popularnej firmy zostaje wychwalany przez znaną ci celebrytkę? Na tym właśnie polega praca influencerek. Dobra jakość produktu niekoniecznie jest  jednak prawdą, a osoba promująca produkt dostała zapewne sporo pieniędzy za post o nim w mediach społecznościowych.
Niektóre influencerki wykorzystują nawet swoją rozpoznawalność i zakładają własne marki odzieżowe bądź kosmetyczne.

 


Fot.123RF/Picsel


Zawód nie dla każdego


Z pozoru taka praca wydaje się być dziecinnie prosta, jednak wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcesz zwrócić na siebie uwagę. Najłatwiej jest osobom, które mają znajomości w agencjach reklamowych oraz bez problemu nawiązują nowe kontakty. W takim zawodzie otwartość i umiejętność skutecznej perswazji jest najważniejsza. Wiele osób uważa, że taki rodzaj pracy to przede wszystkim szybki zarobek kosztem niewielkiego zaangażowania. Otóż prawda jest zupełnie inna. Influencer to nie tylko osoba medialna, ale często również celebryta. Taki człowiek ma obowiązek pojawiać się na imprezach i pokazach mody, wstawiać zdjęcia ze ścianek, być na bieżąco z wiadomościami z branży, ale również zapoznawać się z innymi znanymi osobistościami. Tak, to nie żart! Świat show-biznesu jest przewrotny, dlatego, żeby nie stracić popularności, celebryci często reklamują siebie nawzajem, a niekiedy też wywołują sztuczne konflikty. To, co wydaje nam się kłótnią stulecia, jest zrobione po prostu na pokaz.


Dla potencjalnych marek chcących nawiązać współpracę ważny jest profil internetowy danej osoby oraz sposób, w jaki zostanie zaprezentowany ich produkt. Chodzi tu przede wszystkim o prowadzenie rzetelnej selekcji firm, z którymi chcemy stworzyć kolaborację. Nie można dopuścić do tego, by konto społecznościowe stało się istnym banerem reklamowym. Kluczem do sukcesu jest ograniczenie się do kilku marek, dla których będziemy pracować.



Fot.123RF/Picsel


Znane influencerki i ich zarobki


1. Najbardziej rozpoznawalną polską celebrytką z branży modowej jest Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion. 9 lat temu zaczynała jako zwykła blogerka, a teraz cieszy się ogromną popularnością. Za pojawienie się na imprezie firmowej zarabia blisko 40 tysięcy złotych, a sam wpis promujący daną markę kosztuje od 10 do 30 tysięcy złotych.
2. Macademian Girl uplasowała się na drugim miejscu w rankingu najlepiej zarabiających szafiarek. Jej blog istnieje od 2011 roku i od tego czasu Tamara prężnie działa w branży modowej. Za pozowanie na ściance zarabia blisko 30 tysięcy złotych!
3. Jessica Mercedes zamyka top trójkę najbardziej wpływowych blogerek polskiego show-biznesu. 10 tysięcy złotych, tyle pieniędzy otrzymuje za pojawienie się na gali. Szacuje się, że za jeden wpis w swoich mediach społecznościowych Jessica dostaje około 8 tysięcy złotych.


Tuż za nimi są inne znane osobowości takie jak: Deynn, Red Lipstick Monster czy Anna Lewandowska.

 

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Tamara Gonzalez Perea  (@macademiangirl) Gru 13, 2018 o 7:34 PST

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced) Lis 4, 2018 o 1:15 PST

 

Z pewnością praca influencerki modowej nie należy do najtrudniejszych, ale to nie oznacza, że jest bez jakiejkolwiek wartości. Zawód na topie czy bezsensowne marnowanie czasu? Zdania są podzielone, aczkolwiek wiele kobiet próbuje swoich sił w tej branży. Wystarczą chęci i odrobina szczęścia.

 

 

D.Brach/Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: 123RF/Picsel


Komentarze (0)
Twój komentarz może być pierwszy
Więcej z: Newsy
Zdjęcia MaxModels
Edytuj pawel.zajac 6.0 6 pawel.zajac Fotograf
Potwierdzam, że mam ukończone 18 lat Zobacz Edytuj 0lly Model: 
Oliwia Miskiewicz
 @miss0liwia

Photographer: 
Danny Gaska 
@danny_gaska_photography 6.0 3 0lly Modelka
Edytuj 0lly Model: 
Oliwia Miskiewicz
 @miss0liwia

Photographer: 
Danny Gaska 
@danny_gaska_photography 6.0 4 0lly Modelka
Edytuj Shog80 Marcela :) 6.0 22 Shog80 Fotograf
Edytuj LightPoint 6.0 4 LightPoint Fotograf
Edytuj KingaStach . 6.0 5 KingaStach Modelka
Edytuj DynePhoto 6.0 8 DynePhoto Fotograf
Edytuj niki_1989 6.0 12 niki_1989 Modelka
Potwierdzam, że mam ukończone 18 lat Zobacz Edytuj lamasquerade 6.0 10 lamasquerade Modelka
Edytuj by_o_lala Sesja dla https://www.instagram.com/gruba_nicia_szyte/?hl=pl 6.0 9 by_o_lala Modelka
Zobacz więcej zdjęć