Ubierani w sieciówkach, czyli o tym, jak popularne sklepy zrewolucjonizowały świat mody

REKLAMA
REKLAMA
Ubierani w sieciówkach, czyli  o tym, jak popularne sklepy zrewolucjonizowały świat mody

Jeszcze 10 lat temu sieciówki nie zajmowały tak wysokiego miejsca na rynku modowym, jak dzisiaj. Projektanci popularnych sklepów takich jak „H&M”, „ZARA” czy „Reserved” zaczęli jednak wzorować się na światowej sławy markach, podążając za wyznaczanymi przez nie trendami. Obecnie coraz więcej Polaków kupuje w sieciówkach, które są przez nich uwielbiane. Jak doszło do tej modowej rewolucji?

 

 

Statystyki mówią same za siebie


W sieciówkach zakupy robią tysiące ludzi. Okazuje się, że jakoś sprzedawanego w nich asortymentu jest zbliżona do jakości ubrań, które można nabyć w luksusowych butikach. Co prawda, w sieciówkach do produkcji ubrań  wykorzystuje się zwykle inne materiały, niż w najlepszych domach mody, ale jakość tych materiałów zdecydowanie się poprawiła. Co więcej, ubrania, które można kupić w popularnych sklepach, produkowane są często z myślą o środowisku, wykorzystując materiały pozyskane z recyklingu. Jeszcze paręnaście lat temu, duża część społeczeństwa nie mogła sobie pozwolić na zakupy nawet w galeriach handlowych. Ubrania najczęściej były kupowane na pobliskich bazarach, ponieważ były po prostu o wiele tańsze. Obecnie, ceny odzieży na targach i w galeriach, są do siebie zbliżone. Według najnowszego raportu KPMG ponad połowa Polaków (56%) najczęściej robi zakupy w sieciowych sklepach odzieżowych, co świadczy o ich ogromnej popularności.


Wzorując się na najlepszych


Świat ciągle się rozwija, dzięki temu można uzyskać dostęp do najnowszych trendów bez zbędnego wysiłku. Projektanci ubrań mogą korzystać z większej ilości niebanalnych materiałów i modowych rozwiązań. Dawniej sieciówki nie były tak popularne, jak dzisiaj. W sklepach sprzedawano standardowe koszulki, jeansy czy swetry, które niczym się nie wyróżniały. Aktualnie znane, tanie marki wzorują się na największych domach mody. Nad kolekcjami dostępnymi w sklepach sieciowych pracuje coraz więcej specjalistów, którzy tworzą swoje projekty z niezwykłą precyzją tak, aby sprostać najbardziej wymagającym klientom.

 

 


Podążając za obecnymi trendami


Sieciówki nie tylko produkują ubrania zbliżone do odzieży sprzedawanej przez znane domu mody, ale również podążają za kreowanymi przez nie trendami. Obecnie najważniejszym hasłem XXI wieku jest bycie „eko". Coraz częściej zwracamy uwagę na skład jedzenia, kosmetyków czy ubrań. Nie chcemy bardziej zanieczyszczać środowiska, zatem wybieramy ekologiczne formy ogrzewania mieszkań, zastępujemy naturalne futra sztucznymi, a o plastiku chcemy jak najszybciej zapomnieć. Sklepy odzieżowe są coraz bardziej zaangażowane w ekologię i różnorodne akcje promujące ochronę środowiska naturalnego. Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, według którego należy ograniczyć używanie plastikowych reklamówek, w wielu prestiżowych butikach oraz sieciówkach nie znajdziemy już siatek z tworzywa sztucznego. Papierowe torby, za niewielką dopłatą, dostaje każdy klient robiący zakupy w miejscach z ubraniami. W sieciówkach częściej można też kupić odzież, w produkcji której wykorzystuje się materiały z recyklingu. „H&M", jedna z najbardziej znanych sieciówek na świecie, przetwarza na potrzeby swoich ubrań ponad 100 mln. butelek PET rocznie.

 

 

Współpraca największym sukcesem


Aktualną popularność sieciówki zawdzięczają znanym markom, które wypromowały wiele sklepów odzieżowych, tworząc dla nich swoje kolekcje. Współpraca pomiędzy słynnymi projektantami, a znanymi sieciówkami ma swoje zasady. Przede wszystkim ceny ubrań powinny być dostosowane do możliwości finansowych przeciętnego klienta, nie mogą być one zbyt wysokie. W sieciowych sklepach można więc zakupić luksusowe rzeczy, które kosztują o kilkaset złotych mniej niż w prestiżowych butikach. Nie są to jednak ubrania, które znaleźć można w stałym asortymencie prestiżowych domów mody. Odzież wyprodukowana we współpracy ze znanymi markami jest ponadto dostępna w niższym nakładzie niż inne kolekcje, tak aby postrzegano ją jako bardziej luksusową.

.


Popularne dzisiaj sieciówki nie tylko wzmocniły pozycję na rynku modowym, ale również zwiększyły odpowiedzialność za produkcję ubrań, która idzie w parze z ekologią i próbą polepszenia jakości środowiska. Współpracując ze znanymi firmami stają się coraz bardziej popularne, budując wizerunek jakościowo dobrych marek. Zwolenników sieciówek, również takich, którzy poszukują najnowszych trendów i pragną wyróżniać się dzięki swoim stylizacjom, jest coraz więcej Jakiś czas temu, ubrania pojawiające się w sieciowych sklepach nie były po prostu modne. Dzisiaj, spacerując po galerii handlowej, można ujrzeć mnóstwo kreacji, którch nie powstydziłby się niejeden znany projektant. To prawdziwa rewolucja!

 

Julia Zielińska/ Redakcja MaxModels.pl

Zdjęcie główne: 123 RF/ Picsel

 

 

Komentarze (0)
Twój komentarz może być pierwszy
Więcej z: Newsy
Zdjęcia MaxModels
Edytuj meKari 6.0 0 meKari Modelka
Edytuj AniaKolakowska Modelka: Kate Ri
Fotograf: Izabella Kędzierska
MUA: Ania Kołakowska 6.0 0 AniaKolakowska Wizażysta
Edytuj meKari 6.0 1 meKari Modelka
Edytuj meKari 6.0 1 meKari Modelka
Edytuj bednarczvq MUA/fot. Kinga Kolasińska 6.0 1 bednarczvq Modelka
Edytuj yatophotography Instagram: @yato_photography 6.0 0 yatophotography Stylista
Edytuj TR6000 6.0 3 TR6000 Fotograf
Edytuj joannacywinska 6.0 2 joannacywinska Modelka
Edytuj JG-picure 6.0 8 JG-picure Fotograf
Edytuj ewa1993 6.0 1 ewa1993 Modelka
Zobacz więcej zdjęć