Pokaż odpowiedzi: Chronologicznie | Od najwyższej oceny
3030 wyświetleń
Odpowiedz"Rzadko kiedy mamy do czynienia z taką gratką. Z okazji 70-lecia istnienia, agencja Magnum wraz z serwisem Lensculture udostępnia inspirującą publikację zawierającą jedne z najlepszych fotograficznych porad, jakie kiedykolwiek mogliście uzyskać.
Dobre rady mają sens i siłę oddziaływania tylko wtedy gdy płyną ze strony autorytetów. Tych na szczęście w agencji Magnum nie brakuje. Jej historia to 70 lat doskonałego reportażu i ponad 90 nazwisk, z których większość na stałe zapisała się w zbiorowej świadomości fotografów. Teraz, dzięki publikacji „Wear Good Shoes: Advice from Magnum Phorographers”, wydanej we współpracy z serwisem Lensculture, mamy szansę wejrzeć w geniusz fotografów zrzeszonych w agencji.
Poradnik to ponad 60 stron inspirujących porad podzielona na 5 rozdziałów odnoszących się do tematów nauczania, wizji, pasji, spójności i ryzyka. Wszystko to okraszone świetnymi zdjęciami fotografów.
"W tym roku, celebrując 70 lat wkładu w fotografię i historię świata, agencja Magnum wystartuje ze specjalnym programem koncentrującym się wokół trzech tematów: społeczności, historii i rozmów z serii Magnum Photos Now. Razem z serwisem Lensculture oferujemy ten darmowy przewodnik po świecie fotografii, przygotowany właśnie dla społeczności wschodzących fotografów." - czytamy we wstępie.
Publikacja dostępna jest do pobrania za darmo w formacie PDF pod adresem lensculture.com. Jedyne co musimy zrobić, to podać swój adres e-mail i zgodzić się na otrzymywanie wiadomości od Lensculture i Magnum. Nie jest to jednak zbyt wysoka cena jak za to, co otrzymujemy w zamian."
http://www.fotopolis.pl/newsy-sprzetowe/publikacje/28430-ponad-60-stron-porad-najlepszych-fotografow-magnum-do-pobrania-za-darmo
https://www.lensculture.com/articles/magnum-guide
"Niebanalne poczucie humoru na zdjęciach ulicznych z lat 50 francuskiego fotografa"
"Na każdym rogu ulicy poczucie absurdalności może uderzyć człowieka prosto w twarz", powiedział kiedyś Albert Camus. Jego słowa głęboko wzięli sobie do serca fotografowie, których zdjęcia zdefiniowały w połowie XX wieku nowy gatunek fotografii – fotografię uliczną. Jednym z pionierów tego gatunku był René Maltête.
W 1951 roku, w wieku 21 lat René Maltête przeniósł się do Paryża, a trzy lata później kupił aparat Semflex 6×6, z nadzieją na realizację poważnej kariery fotograficznej. Znany pozostał jednak ze swoich nie do końca poważnych zdjęć, pełnych żartobliwego humoru, pokazując, że najzabawniejsze rzeczy, które zdarzają się w życiu, są często tylko ułamkiem sekundy."
- Ciekawe czy miał "papierek", czy miał AF w aparacie, czy oglądał tutoriale o fotografii ulicznej, czy był kreatywny, czy w szkole lub na forum mu powiedzieli aby wydał pierwszy album? ;)
"W roku 1960 wydał swój pierwszy album. Jego publikacji odmówiło wielu wydawców, co nie było najlepszą decyzją, ponieważ pierwsze trzy wydania sprzedały się w 35 tysiącach egzemplarzy."
"Fotografia uliczna to mieszanka emocji i nieprzewidywalności zdarzeń zachodzących na ulicach miasta. Dlatego to gatunek niezwykle trudny, wymagający od fotografa wsłuchania się w siebie i gigantycznej wręcz spostrzegawczości. W strumieniu zdarzeń musi on wychwycić wszystkie ciekawe momenty nadające się na zdjęcie, a następnie wybrać tylko odpowiadające temu, co konkretnie chce pokazać. A cały proces decyzyjny odbywa się w ułamkach sekund!"
- Nie ma czasu na zadawanie pytań na forum ;)
http://www.swiatobrazu.pl/niebanalne-poczucie-humoru-na-zdjeciach-ulicznych-z-lat-50-francuskiego-fotografa--35469.html
Rusza nabór na PHOTO-MATCH: Nowy przegląd portfolio
PHOTO-MATCH to dwudniowe spotkanie fotografów z recenzentami – kuratorami, edytorami, właścicielami galerii.Twórcom daje możliwość skonsultowania swoich projektów z profesjonalistami zajmującymi się fotografią. Dla recenzentów bezpośrednie spotkania z artystami są źródłem nowych odkryć i inspiracji.
PHOTO-MATCH oparte jest na innowacyjnej formie prezentacji fotograficznego portfolio i organizowane jest w Polsce po raz pierwszy. Fotografowie będą mieli możliwość zaprezentowania się wszystkim recenzentom oraz publiczności podczas pierwszego dnia. Podobnie eksperci – przedstawią wszystkim swój profil i zainteresowania w obszarze fotografii w czasie otwartych prezentacji.
Na podstawie wystąpień zarówno fotografowie, jak i recenzenci będą mieli możliwość wyboru dwóch osób, z którymi chcą porozmawiać podczas 30-minutowych indywidualnych spotkań następnego dnia. Podjęcie decyzji ułatwi wieczorna integracja, na którą zaproszeni są uczestnicy wraz z ekspertami. Po raz pierwszy także recenzenci będą mogli wskazać fotografów, z którymi chcą porozmawiać.
Udział w PHOTO-MATCH weźmie ponad 20 recenzentów oraz około 40 fotografów wybranych na podstawie nadesłanych zgłoszeń.
Warunki uczestnictwa znajdują się tutaj.
Lista recenzentów
Wśród ekspertów w dziedzinie fotografii znajdą się redaktorzy czasopism, wydawcy książek, dyrektorzy festiwali fotografii, niezależni kuratorzy, właściciele galerii, doradcy artystyczni, menadżerowie wystaw w renomowanych muzeach z całego świata. Lista recenzentów, którzy potwierdzili swój udział w PHOTO-MATCH, znajduje się poniżej.
Aga Dwernicka
Dyrektorka Miesiąca Fotografii w Krakowie| PL
Agnieszka Rayss
Współzałożycielka Międzynarodowego Stowarzyszenia Fotoreporterów Sputnik Photos, fotografka | PL
Alison Nordstrom
Niezależna kuratorka, długoletnia kuratorka wystaw w George Eastman House, dyrektorka artystyczna Fotofestiwalu 2015-2016 | USA
Ana Catarina Pinho
Niezależna edytorka, artystka i badaczka sztuk wizualnych, założycielka platformy ARCHIVO | PT
Angela Ferreira
Kuratorka, dyrektorka artystyczna Photography Museum of Fortaleza, Brazylia | PT/BR
Anne-Françoise Lesuisse
Dyrektorka artystyczna Biennale de l’image Possible, Liège, niezależna kuratorka, nauczycielka | BE
Arianna Rinaldo
Niezależna kuratorka, edytorka, dyrektorka artystyczna Cortona On the Move (Włochy) | IT/ES
Carla Erdmann
Edytorka magazynu Leica Fotografie International Magazine (Hamburg), niezależna fotografka i dziennikarka (Hamburg/Berlin) | DE
Clement Saccomani
Dyrektor NOOR & NOOR Foundation | NL
Dieter Neubert
Dyrektor Fotobookfestival, Kassel, edytor, wydawca | DE
Dušan Kochol
Dyrektor i założyciel OFF_festival Bratislava | SK
Erik Vroons
Redaktor naczelny GUP Magazine, niezależny pisarz i konsultant w dziedzinie fotografii | NL
Gintaras Česonis
Dyrektor Galerii Fotografii Kaunas, przewodniczący Litewskiego Stowarzyszenia Fotografów | LT
Jenny Lindhe
Fotografka, kuratorka, wydawca, kierownik Photographs Collection Landskrona Foto | SE
Jens Friis
Wydawca, niezależny kurator, edytor magazynu KATALOG – Journal of Photography&Video | DK
Jens Erdman Rasmussen
Niezależny kurator, krytyk, doradca, dyrektor galerii Peter Lav, Kopenhaga | DK
Johan Sjöström
Kurator Muzeum Sztuki, Goteborg | SE
Lydia Dorner
Asystentka kuratora działu wystaw w Musee de l’Elysee, Lausanne | CH
Maciej Jaźwiecki
Fotoedytor w Gazecie Wyborczej i wydaniu Duży Format, fotograf i edytor w Kolektywie inPRO | PL
Monika Szewczyk – Wittek
Fotoedytorka, współzałożycielka i koordynatorka agencji Napo Images, kierowniczka Projektu Archiwum Cyfrowe TR Warszawa | PL
Nela Eggenberger
Redaktorka naczelna EIKON | AT
Nina Kassianou
Edytorka i niezależna kuratorka, współpracowała z Muzeum Fotografii w Salonikach i Centrum Fotografii Skopelos | GR
Pierre Bessard
Założyciel wydawnictwa Editions Bessard, Paryż | FR
Sebastian Vaida
Dyrektor artystyczny festiwalu Photo Romania Festival, Cluj Napoca | RO
Thomas Licek
Dyrektor Eyes ON – Monat der Fotografie, Wiedeń | AT
Tuula Alajoki
Kuratorka i dyrektorka festiwalu Backlight Photo Festival, Tampere | FI
http://www.swiatobrazu.pl/rusza-nabor-na-photo-match-nowy-przeglad-portfolio-35454.html
http://fotofestiwal.com/2017/wp-content/uploads/2017/03/portfolio-2017-warunki-uczestnictwa-pl.pdf
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
Cytat: Ilciaak
Co ma kreatywność do obeznania na rynku?
Jak ktoś jest pomysłowy, kreatywny to sam wymyśli co zrobić aby obeznać rynek, jak wejść w świat fotografii komercyjnej, jaką drogą podążać aby się uczyć fotografowania, jak się reklamować itd. To nie jest wiedza tajemna. A jak nie jest pomysłowy to zadaje pytania na forum i z papierkiem ze szkoły foto ląduje np. w Macu.
Cytat: olokk
A! Zapewne zarówno Pani Olejnik jak i Pan Lis (naczelny) byli z tej okładki zadowoleni ;)
Nie wątpię :) Ja też jestem, skoro po tylu latach nadal ją pamiętam :)
Gombro,
tnx. Kojarzę jego foty.
de,
po Twoich przykładach widać, że dzisiaj w sumie każdy może robić warsztaty i uczyć za pieniądze retuszu. Ale na boga, ja sam po roku fotografowania zacząłem uczyć :D
Z przykładów jakie podałeś chyba Zieniu poradziłby sobie z okładką Newsweeka. Pozostali wątpię, a już na pewno nie przeszłoby to w ich stylu, nie mówiąc o tym, że z ich portfolio. Zupełnie inna para kaloszy.
A! Zapewne zarówno Pani Olejnik jak i Pan Lis (naczelny) byli z tej okładki zadowoleni ;) Sam też bym się nie czepiał, bo bardziej mi się podoba niż prace wymienionych przez Ciebie ludzi. Kwestia gustu i tego, czego się od fotografii oczekuje :)
Cytat: olokk
fotografii zarabiać, więc powinna szukać profesjonalnego looku, a nie fejsbukowo-instagramowego :D
Jeśli chodzi o profesjonalny look będący przeciwieństwem instagramowego to w moim rankingu wysoko jest:
http://www.newsweek.pl/g/crop/0/-1050/newsweek/635256650005832949.jpg
Zakładam, że pieniądze za tym poszły spore więc jest to jak najbardziej profesjonalny przykład.
Jeśli chodzi o takie mainstreamowe kursy obróbki polskich autorów to polecam trzy osoby:
- Marcin Mikus
- Kasia Zmokla
- Zieniu (o ile pamiętam jest na mm i tym forum)
wszyscy dostępni na udemy, teraz można upolować obniżki po 10 euro za kurs
(gdy wyżej pisałem o wydawaniu pieniędzy na kursy to chodziło kwoty 10x wyższe)
Spróbuj pod hasłem: "marcin wuu".
Cytat: gombro
Na pewno najszybszą metodą nauki tego, co nam się podoba, jest kurs u osoby, która robi to, co nam się podoba. Można przebijać się przez setki filmików na youtubie, ale nie będzie to najefektywniejszy i najszybszy sposób.
Osobiście kupiłem jeden kurs u Tomka Pluszczyka, ale dosyć mocno później odszedłem od tego, co pokazywał w swoim tutorialu i wiele rzeczy wolę robić inaczej.
Na obecną chwilę zastanawiałbym się nad Amandą Diaz i może Danim Diamondem. Jakby Marcin Wajda sprzedawał, to pewnie byłby numerem 1 na mojej liście (sporo sekretów obróbkowych zdradza na forum kkm-u).
Nic mi Internet nie pokazuje w temacie Marcina Wajdy, ale to co robią pozostałe nazwiska nie jest warte żadnych pieniędzy ;) Tzn to wszystko jest w necie po prostu, a ich propozycje mogą się ograniczać do drobnych zmian w workflow.
Zresztą też koleżanka napisała, że chciałaby jednak na fotografii zarabiać, więc powinna szukać profesjonalnego looku, a nie fejsbukowo-instagramowego :D